miercuri, 5 august 2015

Diana Slav, ce nume să îţi pun?

Uneori, după ce vizinonăm un film, tragem aer în piept, oftăm resemnaţi, şi ne întoarcem la realitate.  Care este aşa cum este pentru fiecare dintre noi. Adevărul este că realitatea pare a fi nimic mai puţin sau mai mult dar, după diverse lecturi din categoria Eckart Tolle, mă mai gândesc. Noi putem fi oricând mai mult sau mai puţin, în funcţie de gradul de percepţie şi de alegerile făcute.

Pe Diana am întâlnit-o acum un an şi ceva, la un blogmeet. Mi-a lăsat impresia că urma să fim prietene şi iată că am păstrat legătura şi ne-am mai văzut pe ici, pe colo. E sociabilă, puţin spus. E atentă în exprimare şi gesturi. Nu ţine să pară nicicum. E cochetă într-un mod vesel, natural. Suficient de matură încât să îi pun orice subiect pe masă. Şi face o grămadă de chestii, printre care scrie în paralel pe două blog-uri, unul de călătorii  http://hai-hui-stangaci.blogspot.ro/  şi unul despre handmade unde prezintă creaţii şi realizări proprii http://douamainistangi.blogspot.ro/. Când nu scrie, prezintă Centrul Vechi al Constanţei celor interesaţi, inclusiv străinilor. Puteţi participa oricând confirmând  prezenţa la tururile anunţate aici: https://www.facebook.com/ConstantaFreeTour.




Cu toate acestea, Diana are un loc de muncă stabil, chiar mai mult decât stabil aş spune, întrucât din ce am înţeles lucrează acolo de zece ani. Uneori lucrează şi sâmbăta, iar job-ul în sine are prea puţin de a face cu studiile încheiate de Diana (care este absolvent de Drept) şi cu planurile şi dorinţele sale. Diana lucrează într-un domeniu tehnic, un domeniu pe care a făcut eforturi susţinute pentru a îl aprofunda, fără a neglija, să spunem, propriile chemări. Declară că fără înţelegerea de la locul de muncă şi programul relativ flexibil ar fi dificil de pus în practică toate proiectele la care participă activ şi nu doar scriind. Iar faptul că soţul împărtăşeşte la nivel înalt pasiunea pentru călătorii nu este decât un catalizator în plus. Am aflat toate acestea pentru că într-o zi am băut o limonadă împreună iar eu i-am adresat mii de întrebări, arsă de curiozitatea eternă: cum ajunge cineva să facă ceea ce îî place fără a trăi efectiv din aceasta. Fiindcă nu se poate întotdeauna. Împreună, cu întrebări live şi pe email, am încercat să stabilim câteva puncte de reper, de la care eu plec cu speranţă personală şi cu dorinţa de a aprinde o luminiţă în lumea celor la fel de înzestraţi şi care, din motivele eternului pragmatism, îşi amână visurile o eternitate sau chiar şi le anulează.

Povestea pe scurt: Diana este un om care trăieşte clipa, căruia îi place să scrie despre experienţe personale, iar prima dată a scris impresii despre călătorii pe un site de specialitate. Recenziile sale au fost foarte bine primite, iar Diana a decis să dedice un blog acestui subiect pentru a asista şi alţi muritori de rând în organizarea vacanţelor în ţară şi peste hotare. Colaborările au apărut apoi pe parcurs, însă este foarte selectivă tocmai pentru a îşi rezerva dreptul de a fi sinceră. Ştie că nu este simplu să călătoreşti şi face din propriile experienţe material didactic, dacă pot spune aşa. Conjunctura este cea care a adus-o în Constanţa, iar munca cu străinii şi călătoriile au făcut-o să aprecieze altfel ţara şi populaţia. Oraşul Constanţa îl vede cu alţi ochi locuind ân el, iar studiile o ajută să înţeleagă şi să perceapă altfel structura administrativă. De asemenea, ia în calcul să se înscrie pentru studii tehnice cu scopul de a îşi înţelege şi mai bine meseria.

De facturi, creşterea copiilor, şefi şi instituţii avem podul plin. Haideţi astăzi să vedem alte lucruri. Mulţumesc, Diana, pentru timpul acordat! (Rog scuzaţi lipsa diacriticelor din mini-interviu).



-Care este motivatia ta si daca ti-ai dorit de mica aceste lucruri sau pur si simplu totul s-a petrecut pe parcurs, neprogramat?


R:Complet neprogramat, in general nu-mi fac planuri pe termen lung.Eu stiu foarte vag ce voi face in urmatoarele 3 luni, sa zicem, nu am avut niciodata un master plan al vietii mele
prefer sa ma bucur de fiecare etapa, de fiecare supriza care imi apare in cale si sa urmaresc fiecare pasiune care ma atrage, chiar daca va fi pe o perioada determinata, ea ramane incerta ca durata, eu doar savurez bucuria momentului.Mica fiind stiu ca-mi placea foarte mult sa citesc legende si sa rasfoiesc atlasul de geografie, pot zica ca acum cumva le-a imbinat, pe de o parte calatoresc (chiar am primit o harta a lumii razubila si sper sa o dezgolesc cat mai mult) si pe de alta parte descopar legende si povesti locale pe care incerc sa le ofer si altora in tururile mele.
-Ce proiecte coci la ora actuala?
R:Dupa cum ziceam ca sunt mai mult omul momentului, nu ar fi prea multe

deocamdata singura dorinta de actualitate este ca intentionez sa schimb domeniul de gazduire si numele ca sa fie toate activitatile sub o singura umbrela

iar pe plan personal pregatesc alte doua mici vacante alaturi de sot, suntem intr-o faza a oraselor mici dar cochete si pline de povesti asa ca vom bifa 2 in aceasta toamna, ambele cu o lista impresionanta de vizite chiar si in imprejurimi,inca lucrez la prioritati.


-Cum ai reusit sa echilibrezi aceasta pasiune si locul de munca, inclusiv din punct de vedere financiar fiindca pasiunea consuma iar locul de munca produce, si din punct de vedere al timpului? 

R:Initial a venit locul de munca, ceea ce mi-a oferit o stabilitate de la care sa incep sa dezvolt alte pasiuni, inclusiv calatoritul si apoi proiectul de free tour,totul a venit progresiv si nu mi-a afectat locul de munca, progamarea iesirilor o fac in functie de timpul liber al meu si al sotului,iar bugetul de calatorii se stabileste la fel prin discutii in cuplu, exista si spontaneitate in noi destinatii de vacanta dar pana la un punct; chiar pregatesc un articol in care sa detaliez cum am pregatit ultimele vacante din acest an. Iar programarea tururilor locale incerc sa o fac dupa orele de munca si doar cu caracter de exceptie apelez la intelegerea celor de la birou pentru a lipsi 2-3 ore din cand in cand.


-Ce iti doresti cel mai mult pentru turismul local si ce mesaj ai pentru cei care iti urmaresc activitatea?
R:As incepe cu un punct de informare turistica, adica de fapt minim unul
chiar in centrul istoric administratia locala are un sediu al unui departament, ar fi ideal pentru crearea unui centru de informare turistica unde sa se ofere harti plimbaretilor
desi redus ca numar, exista turism in constanta si in afara sezonului turistic, si chiar si in timpul sezonului turistic trebuie sa exista si alte optiuni care sa nu includa plaja; au inceput sa apara, timid, dar ar trebui adunate sub aceeasi umbrela ca sa le fie accesibila informatia turistilor.
Un mesaj pentru cei care ma citesc: nici nu stiu sigur, in primul rand le multumesc pentru votul de incredere acordat, iar ca mesaj ar fi un mix din cateva citate care mi-au placut mult:
"1 -  Fa ceva pozitiv pentru tara ta si pentru compatriotii tai. Oricat de modest sau neinsemnat este ceea ce faci, fa-o în fiecare zi.
2 - Fa tot ceea ce poti pana devii mai bun si cand devii mai bun fa-o mai bine.
3 - Fa in fiecare zi ceea ce nimeni altcineva nu e dispus sa faca. Dupa o saptamana vei fi ciudat. Dupa o luna vei fi special. Dupa un an vei fi extraordinar."



 
 

0 comments:

Trimiteți un comentariu