joi, 14 ianuarie 2016

Partea Întâi. Demachierea.

-Factorul esenţial care stă la baza cosmeticii este igiena, îmi spune cu convingere Mari.
Ne-am întâlnit la o cană cu ceai pentru a discuta puţin nu atât despre frumuseţe cât despre Îngrijire. Nici că se putea un moment mai bun: începutul anului. Mari îmi răspunde pe îndelete la întrebări, iar timpul trece rapid, mai că nu apucăm să ne depănăm poveştile. Aşadar, la treabă!

Du-te repede şi priveşte-te în oglindă. În urmă cu nici o luna contemplai variante de machiaj pentru  Revelion, nu? Parcă de cele mai multe ori te uiţi în oglindă cautând nereguli sau îmbunătăţiri, nu? Dar de câte ori te uiţi în oglindă fără a căuta să repari, să schimbi, să verifici sau să constaţi ceva? Mai greu, nu? Şi dacă ţi-aş spune că poţi face din timpul petrecut în oglindă un timp în care să mai uiţi de probleme fără a căuta altele?

Să bei o cafea aromată singură,  într-o dimineaţă rece pe malul mării, să te plimbi desculţă prin iarbă cu soarele în ochi sau să citeşti o carte în cel mai comod fotoliu din lume, sau să îţi faci un ritual pentru suflet în timp ce ai grijă de tenul tău- despre acest lucru din urmă şi nu numai am vorbit cu Mari într-o după-amiază mai mult de toamnă decât de iarnă. Cu aceste cuvinte te invit să urmăreşti dialogul nostru, cu cuvintele mele şi cuvintele ei. Îţi mulţumesc pentru ceai, răbdare şi idei!

                                               Partea Întâi. Demachierea- prieten sau duşman

Şi tu te-ai adunat cel puţin o dată cu fetele să vă fardaţi. V-aţi împrumutat trucuri, creioane, nuanţe şi aţi dezbătut tehnici, culori şi modă la câte o şuetă. Şi eu am făcut la fel. Dar, recunosc, despre demachiere nu am discutat decât foarte, foarte, rar comparativ cu discuţiile de mai sus. Însă dacă machiajul este opţional în funcţie de context, cu demachierea este o altă poveste. Aşa cum ne spălăm pe dinţi sau ne pieptănăm zilnic, tot aşa ar trebui să ne demachiem cel puţin o dată pe zi, seara. Mari ne explică cum, când şi de ce:

Când:dimineaţa şi seara sau cel puţin seara. Cum: ne spălăm pe mâini şi ne strângem părul. Se începe cu demachierea buzelor. Pe o dischetă de bumbac umedă se pune demachiant şi se curăţă zona prin mişcări circulare. Urmează ochii: pe o dischetă înmuiată-preferabil în apă caldă- se pune loţiunea demachiantă şi se îndepărtează machiajul cu mişcări circulare. Fiindcă pontul cu apa caldă era relativ nou pentru mine nu am pierdut ocazia să întreb de ce. Ei bine, este o modalitate mai eficientă şi igienică de demachiere întrucât se vor deschide porii şi automat vom folosi mai puţin produs. Iar dacă pentru buze şi ochi am folosit mişcări circulare, la demachierea feţei se procedează în felul următor: Crema- loţiunea demachiantă se aplică uniform pe faţă şi gât, apoi efectuăm mişcări Uşoare de jos-sus dinspre bărbie spre obraz şi dinspre tâmple spre frunte continuând cu mişcări de du-te vino pe gât. După ce am efectuat acest masaj uşor pentru a permite încorporarea murdăriei în cremă vom îndepărta murdăria cu dischete umede, repetând de două-trei ori pentru o curăţare profundă. Mari insistă asupra importanţei şi detaliilor fiecărui pas, subliniind că o demachiere completă şi corectă este vitală indiferent că am fost fardate sau nu în ziua respectivă. Aşa cum vedem şi în reclame, procesul descris mai sus este completat de alţi doi paşi importanţi: tonifierea şi hidratarea. Tonicul are rolul de a activa circulaţia sângelui şi de a reface PH-ul pielii; imediat după acesta urmează Hidratarea tenului. Când: de fiecare dată după demachiere şi tonifiere, cu observaţia că pentru tenul gras nu se recomandă aplicarea unei creme hidratante seara după demachiere iar dacă seara se foloseşte cremă de noapte, dimineaţa fiecare persoană va folosi o cremă hidratantă în funcţie de tipul de ten pe care îl are(inclusiv gras). Pentru cele care au strâmbat din nas la tonic, Mari ne sugerează ca alternativă apa de trandafiri (eu personal fiind fan al celei de la DM).

Poate vi se pare că nu v-am spus nimic nou, dar Mari m-a convins o dată în plus că detaliile contează enorm, că poate fi o metodă chiar simpatică de relaxare înainte de somn şi, între noi fie vorba, acest aspect este încă tratat superficial de destule persoane în zilele noastre. Astfel, ea a insistat asupra discuţiei cu tinerele fete care au acces la farduri şi rimel de la vârste destul de fragede aş spune eu (doisprezece ani!!) dar care nu dobândesc neapărat şi obişnuinţa unui ritual de demachiere.

Vă doresc o seară liniştită, cu muzică ambientală, beţigaşe parfumate şi minute preţioase în oglindă. Ne vedem cu partea a doua Kit de supravieţuire.

Numai bine! 



0 comments:

Trimiteți un comentariu